Ügyfélkapcsolatos munkahelyek berendezése
Az ügyfeleket fogadó irodák berendezése nem egyszerű feladat. Elsősorban arra kell odafigyelni, hogy amikor az kliens belép a helyiségbe, az első benyomás kedvező legyen számára, és jól érezze magát. És hogy mivel lehet elérni ezt a hatást? Vegyük végig a legfontosabb momentumokat:
Megnyugtató színek az irodában
Az ügyfél egy olyan irodában érzi majd magát kellemesen, amelynek színei nem hivalkodók, hanem pont ellenkezőleg. Megnyugtató hatást váltunk ki, ha otthonos környezetet biztosítunk annak érdekében, hogy a problémájáról - amelynek megoldása miatt felkereste az irodát - könnyebben tudjon beszélni. A meleg színek jó hatással lesznek az ügyfélre, de az irodában dolgozó munkatársra is, aki a mindennapok során elég nagy stressznek van kitéve.
Otthonos környezet és kényelem
Az otthonos környezet csupán egy a sok közül, amelyre kiemelt figyelmet kell fordítani az ügyfélszolgálati környezet kialakításakor. A másik nagyon fontos dolog a kényelem. Gondoljunk csak bele, mennyire kellemetlen lehet, amikor egy kis, zsúfolt helyen kell várakoznunk a sorunkra, esetleg az ügyintézés közben feszélyezve érezzük magunkat egy leharcolt, kényelmetlen székben. Épp ezért nagyon lényeges, hogy elég hely legyen az ügyfél számára is az irodában, szellős kialakítású legyen a bútorzat, és természetesen a szék, ahová az kliens helyet foglal, kényelmes, és masszív legyen.
Az ügyfélkapcsolatos munkahelyek bútorai
Kiemelt jelentősége van az irodabútorok szempontjából a tárolószekrényeknek, valamint az asztalnak és székeknek is. Elsősorban az a lényeges, hogy az ügyintéző kezére essen minden, amit gyakran használ ügyintézés közben. A polcos szekrények, a komódok közel legyenek az iratok elhelyezése miatt, az íróeszközök, bélyegzők, egyéb papírok pedig a fiókos konténerben, illetve az asztalon rendezetten legyenek elhelyezve. A dolgozó forgószéke komfortos érzést kell biztosítson egész nap, és amennyiben sokszor elhagyja a széket, észszerűbb egy karfa nélküli változatot beszerezni. Az ügyfelek számára a vastagon párnázott, háttámlás székek bizonyulnak jó megoldásnak.
A kellemes környezet része a kiegészítők harmóniája is
Ha már otthonos, meleg színekkel, szellősen elrendezett irodabútorokkal, kényelmes székkel is elláttunk az irodát, még megannyi lehetőség van arra, hogy még kellemesebb környezetet alakítsunk ki. A kiegészítők, így a függönyök, szőnyeg színének harmóniája, egy-egy cserép virág is kellemes érzéssel tölti el az ügyfeleket és a dolgozókat is. A diszkréció kiemelten fontos az ügyfélkapcsolatos irodákban, így a várakozásra kialakított helyiséget alakítsuk ki annyira távol az ügyintéző asztalától, hogy az ügyfél és ügyintéző normál hangnemben tudjon beszélni a problémáról.
Meglepően nagy választék a bútorboltok kínálatában
A kellemes tónusú, a fal színeivel harmonizáló irodabútorok, a nagy tárgyalóasztal és komfortos, masszív tárgyalószék fontos része az ügyfélkapcsolatos munkahelyek berendezésének, ám szerencsére a bútorboltok kínálatából már könnyedén össze tudjuk válogatni, így nem jelent többé problémát ennek a helyiségeknek a berendezése sem.